Mye likt med tradisjonell Golf
Mye av bilen er faktisk som på en tradisjonell fossildrevet Golf - hvis man ser bort fra selvfølger som motor og drivstofftype.
Er du kjent med bil fra før vil du lett kjenne deg igjen på flere områder:
- Bremser: Selv om bilen bremser med motoren (såkalt "regenereing"), er bilen også utstyrt med tradisjonelle bremser. På grunn av denne regenereringen vil bremsene benyttes nokså lite, som gjør bremseskivene utsatt for rust og at bremseklossene blir sittende fast.
- Forstilling: e-Golf har helt vanlig støtdemper- og fjærsystem, såkalt McPherson. I tillegg finner du både bærebru, endeledd og lenkearm i forstillingen - samt selvfølgelig et hjullager.
- Drivverk: Selv om den tradisjonelle girkassen er byttet ut, går det fortsatt en drivaksel ut til hver av sidene foran. Her finner du både indre og ytre drivledd.
- Karosseri: Fra fossildreven Golf finner du også igjen både speilglass, blinklys, og vindusviskere. Det er også mulig å bytte ut sånt som låsetappen til ladeluka, det skal vi se på litt lenger ned i artikkelen.
- Service: Dette punktet skiller seg litt ut fra det man er vant til fra gammelt av. For her finner du verken drivstoffilter, luftfilter eller oljefilter! Du finner dog et pollenfilter - og det anbefaler vi å bytte en gang i året.